You're in safe hands

Inside the vehicle, applied at the bottom of the bucket seats, put in a visible position for the passengers, two illustrations reassure the absolute reliability of the vehicle. It seems a past inheritance relating to the early 900 when cars replaced the horse-drawn carriages. Each innovation generates resistance and mistrust that can be overcome by providing to users with new information on the operation and reliability. This legacy of the past come to this day has been transformed into an efficient means of territorial marketing and branding.
The worldwide famous Black Cabs become themselves a vehicle of city identity promotion.

All'interno del veicolo, applicate sul fondo dei sedili ribaltabili in posizione ben visibile ai passeggeri, due illustrazioni rassicurano sull'assoluta affidabiltà del mezzo. Fa pensare a un retaggio del passato relativo ai primi del '900 quando le automobili sostituirono le carrozze trainate da cavalli. Ogni innovazione genera resistenza e diffidenza che può essere superata fornendo ai nuovi utilizzatori informazioni sul funzionamento e sull'affidabilità. Questo retaggio del passato arrivato fino ai giorni nostri è stato trasformato in un efficiente mezzo di marketing e branding territoriale.
I taxi neri di Londra, famosi in tutto il mondo per essere stati pubblicizzati da cinema e televisione, diventano veicolo di promozione dell'identità stessa della città.


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